Semesterkarte
verantwortlich: Jessica Schuette

Für die Teilnahme am Sportprogramm ist der Erwerb einer Semesterkarte erforderlich. Die Semesterkarte gilt für den ausgeschriebenen Zeitraum. Das Entgelt ist nach Tarifgruppen gestaffelt.

Die Semesterkarte wird persönlich ausgestellt und ist bei jeder Kursteilnahme mitzuführen. Sie ist nicht übertragbar. Ein Missbrauch hat den Ausschluss von allen Sportveranstaltungen zur Folge. Eine Rückerstattung des Entgelts für die Semesterkarte ist nicht möglich.

Die Semesterkarte ist Buchungsvoraussetzung für alle Basis- und Zusatzangebote des Hochschulsports mit Ausnahme des Fitnesszentrums halle 5. Sie ist bereits vor dem Start der Online-Kursanmeldung buchbar. Die vollständigen Teilnahmeregelungen des Hochschulsports finden sich hier.

Die Semesterkarte alleine berechtigt nicht zur Teilnahme an Kursen - für jeden Kurs ist eine gesonderte Buchung erforderlich!

To participate in the sports programme, you must purchase a semester ticket. The semester card is valid for the advertised period. The fee is graduated according to tariff groups.

The semester card is issued personally and must be carried with each course participation. It is not transferable. Any misuse will result in exclusion from all sporting events. A refund of the semester card fee is not possible.

The semester card is a booking requirement for all basic and additional university sports activities with the exception of the fitness centre in hall 5 and can be booked before the start of the online course registration. The complete participation regulations of the Hochschulsport can be found here.

The semester ticket alone does not entitle you to participate in courses - a separate booking is required for each course!

910000Mo-Fr

08.04.-21.07.